KalMnY sHokR@n

ahln b kol zwarna el keram

lw kont 3odw ed5ol el montada w zabt nafsk

ama lw kont deef f shark w sagl m3ana.... w 3esh 7yatk

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

KalMnY sHokR@n

ahln b kol zwarna el keram

lw kont 3odw ed5ol el montada w zabt nafsk

ama lw kont deef f shark w sagl m3ana.... w 3esh 7yatk

KalMnY sHokR@n

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

omar fawzy
Death_Master
yousef EL Sebai
Ahmed Samir
8 مشترك

سن الارتباط

Ahmed Samir
    Ahmed Samir
    Admin

العمل/الترفيه : Dentistry 2nd year MIU

سن الارتباط Empty سن الارتباط

مُساهمة من طرف Ahmed Samir الجمعة ديسمبر 04, 2009 9:48 pm

السلام عليكم

بكل الحب هنتكلم عن الحب.............وبكل الحب هناقش كل قضايا الحب.......... و بكل الحب هنتقابل و لمدة اسبوع في انا و النجوم و هواك
    معاكم عالهوا احمد سمير كلمني شكرا
    سن الارتباط 819166

معلش يا جماعة ماعرفتش اذيع حلقة امبارح بس كان في ظروف......حلقتنا النهاردة بتتكلم عن سن الارتباط...... سن الارتباط 190863

كتير يا جماعة بنشوف ناس عندها 12 سنة و مرتبطين.......و ناس عندها 18 سنة و مرتبطين..... و ناس عندها 22 سنة و مرتبطين

هل في سن معين للارتباط؟؟؟؟

و لو في سن معين للارتباط يبقى انه؟ و لو في سن معين معنى كدا ان اللي اقل من السن دا مالوش الحق انه يرتبط؟؟؟؟

عايز اشوف ارائكم في الموضوع دا

و مستين تليفوناتكم على 8555022
    او على ايميل البرنامج hwak @kalmnyshokran.com

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^^^

^^^^

^

6 الصبح..........حسين الجسمي......من روتانا..........اغنية جديدة حصريا على كلمني شكرا

(اظن ممكن انافس اسامة منير بالكلام دا سن الارتباط 150464
    yousef EL Sebai
    yousef EL Sebai
    Admin

العمل/الترفيه : انت مالك

سن الارتباط Empty رد: سن الارتباط

مُساهمة من طرف yousef EL Sebai السبت ديسمبر 05, 2009 12:10 am

والله الموضوع بتاع انهارده ان شايف ان فكرته حلوه اوى ياحمد وانا من راى ان وقت الحب والارتباط من خلال خبرتى المحدوده فى الحياه واللى بشوفه اقدر اقولك ان انسب وقت للارتباط هو مع دخول الجامعه او بعد دخول الجامعه بسنه ولا حاجه بحيث يبقى كل من الطرفين ولد او بنت كبر ونمى بشكل مناسب من حيث التفكير وبقى قادر انه على الاقل يتحمل مسؤلية نفسه وانه يكون راجل بالقدر الكاف ويكون ابتدى يكون خبره بالحياه والتعامل مع الناس اكتر لانه داخل على خطوه مهمه فى حياته مش هزار يعنى انما اعتقد ان البنت ممكن ترتبط وهى فى ثانوى مثلا بس مش قبل كده خالص

وبجد موضوعك حلو اوى ياحمد وميرسى ليك
    Death_Master
    Death_Master
    مشرف
    مشرف

العمل/الترفيه : ....................

مُساهمة من طرف Death_Master السبت ديسمبر 05, 2009 1:22 am

بصراحة الموضوع جامد ياسمير

وانا رأيي من رأي يوسف بالضبط
    omar fawzy
    omar fawzy
    Admin

العمل/الترفيه : رايح تانيه صيدله

مُساهمة من طرف omar fawzy السبت ديسمبر 05, 2009 3:34 pm

انا شايف ان الارتباط ملوش سن معين لانه ديه حاجه مش بايدينا افرض انا حبيت واحده وهيا بتحبنى وكنا فى اعدادى او ثانوى افضل متعلق ومعلقها سنين عشان شننا صغير معتقدش كده.بس هو الافضل زى ما يوسف قال بس لو تقدر تتحكم فى مشاعرك وعواطفك لغاية متوصل السن اللى يوسف قال عليه ده.وده صعب لان ده اصلا قدر مش بايدك
    MoOn::-SaMeH-::LOver
    MoOn::-SaMeH-::LOver
    Admin

العمل/الترفيه : DENTISTRY 2 @ MIU

مُساهمة من طرف MoOn::-SaMeH-::LOver السبت ديسمبر 05, 2009 4:55 pm

أنا مش معاك خالص يا عمر فى كلامك ومع يوسف

لان يا عمر انا لو حبيت واحده وكنا انا وهى مثلا فى اعدادى ولا حاجه فده أصلا مش هيكون حب ده هيكون حب مراهقه وأكيد مشاعرى حتتغير لما اكبر وانضح وتفكيرى يتغير فأنا فعلا مع يوسف وشايف إن الإرتباط فعلا له سن وعلى الأقل يكون بعد 17 سنه لإن ده السن إللى الإنسان بيبدأ تفكيره يكبر وينضج فيه لإن فعلا خطوة الإرتباط مش سهله وميرسى يا سمير على الحلقه والموضوع الجميل ده
    dr:miro
    مشرف
    مشرف

مُساهمة من طرف dr:miro السبت ديسمبر 05, 2009 10:19 pm

حلو اوي التوبيك
    وانا من رايي ان اكيد الحب مش ليه وقت او سن محدد لان الانسان لما بيحب مش يسيطر ع مشاعره اما الارتباط فانا شايفة انه مش ينفع يكون في اعدادي او ثانوي لان البنت او الولد في الفتره دي مش بيكون قد المسئولية او ممكن يكون اللي كان بينهم كان مجرد حب مراهقة وهينتهي اما لما بيدخلو الجامعة فبيقابلو ناس كتير والحياة بتكون مختلفه وساعتها كل واحد هيقدر يحدد اذا كان هو دا اللي بيحبه ولا لا وبيكونو قد المسئولية
    ومش معني كدا ان الارتباط في سن صغير اكيد بيفشل بالعكس فيه ناس بيحبو بعض جدا وهما صغيرين وبينجح الارتباط دا بس بصراحة في الغالب بيفشل
    omar fawzy
    omar fawzy
    Admin

مُساهمة من طرف omar fawzy السبت ديسمبر 05, 2009 10:39 pm

انتى كده وضحتى وجهة نظرى
    مشرف
    مشرف

مُساهمة من طرف dr:miro السبت ديسمبر 05, 2009 11:00 pm

اي خدمة Very Happy:D:D
    omar fawzy
    omar fawzy
    Admin

مُساهمة من طرف omar fawzy السبت ديسمبر 05, 2009 11:11 pm

دخلى سنانك جوا عشان البردسن الارتباط 56551
    RosY
    RosY
    مشرف
    مشرف

العمل/الترفيه : اكيد لسه بدرس

مُساهمة من طرف RosY الأحد ديسمبر 06, 2009 12:37 am

شطور يا احمد تنفع تنافس اسامه منير بس مش لوحدك لما يكون معاك اداب اعلام يعني تسكت خاالص ههههههههههههه فاهم .. سن الارتباط 56551

انا هقول رأيي .. الحب حب من الطرفين ملوش وقت وسن بس اكيد ف فتره اسمها فتره حب مراهقه وف كتير بيقولوا حب المراهقه ده فاشل او لعب عيال واوقات بيكبر معاهم وبيتحول لحب العمر .. اما حب يكون اتنين اصلا ف سن مثلا ما بين 18 و 19 بيكون فاهمين بعض اكتر وبيقدر يحددوا هما هيكملوا ولا لاءوقد المسئوليه واللي بيختار حد بأردته وبقلبه ممكن يعمل اي حاجه علشان يكون ف حسن حظه وبتهيئلي مفيش حدهيكون يحب بجد وبيسطر ع قلبه علشان بس سنه صغير
    طولت عليكم
    salma
    salma
    عضو مجتهد
    عضو مجتهد

العمل/الترفيه : جامعه الزقازيق

مُساهمة من طرف salma الإثنين ديسمبر 07, 2009 9:54 pm

الحب والارتباط مالوش سن محدد
    طالما فى حب بين الطرفين والظروف تسمح لهم بالارتباط يبقى ايه المانع
    بس الشرط الوحيد فى الارتباط بدرى هو وجود الحب
    Ahmed Samir
    Ahmed Samir
    Admin

العمل/الترفيه : Dentistry 2nd year MIU

مُساهمة من طرف Ahmed Samir الثلاثاء ديسمبر 08, 2009 3:45 pm

سن الارتباط 587600 شكرا يوسف و فعلا رأيك صح جدا و انا معاك في النقطة دي....... و مستنين حلقتك يا بوب

سن الارتباط 587600 شكرا يا عم خالد....بتحرجني بزوقك

سن الارتباط 587600 تسلم يا فوزي...... فعلا موضوع الحب دا مش بإدينا... دي مشاعر جوانا انما الارتباط ماينفعش غير بعد مثلا 19 سنة

سن الارتباط 587600 الف شكر يا سامح.........و فعلا كلامك صح....الواحد مشاعره بتنضج في فترة معينة....بس يا سامح انا شايف ان من اول 17_19 سنة المشاعر بتبقى متغيرة شوية عشان دخول الجامعة و كدا...و ان في دراسات بتقولك ان مشاعر الولد و البنت بتبقى متغيرة في اول سنتين في الجامعة

سن الارتباط 587600 ربنا يخليكي يا ميرو...... و فعلا كلامك صح جدا....ان الواحد و هو في اعدادي او ثانوي بيبقى نفسه يحب و خلاص و مابيبقاش في تحمل للمسئولية بشكل كبير

سن الارتباط 587600 خلاص يا روزي.....هاخليكي انتي اللي تردي على تليفونات البرنامج ......عشان بس يكون في مساعد فاهم في اعلام هههههههههههههههه سن الارتباط 86120
    كلامك تمام فعلا و انا معاكي فيه......وخاصة ان اللي بيختار حد بأردته وبقلبه ممكن يعمل اي حاجه علشان يكون ف حسن حظه ... و لازم يكون في مرحلة الجامعة عشان المشاعر تكون نضجت بشكل كبير

سن الارتباط 587600 منورة التوبيك و المنتدى يا سلمى...... بس اعذريني انا مش معاكي في النقطة دي....عشان ماينعش مثلا عند 12 سنة و يبقى في 2 مرتبطين.....اول حاجة مشاعرهم اكيد هتتغير....تاني حاجة دول بالميت هيفضلو 10 سنين مرتبطين لغاية مايكون في ارتباط رسمي.....و اكيد خلال الفترة دي هيحصل حالة من الملل....دا 10 سنين

و ياجماعة انا ملاحظ ان كل اللي رد في سن ال 18 انا عايز اعرف اراء الاعضاء اللي في اعدادي و كدا....فينك يا يونجي انت و ندى و اية

طب يا جماعة احنا اتفقنا ان احنا ممكن نرتبط عند سن 18 او 19 يعني تقريبا 2 كلية....زي ما قلت ل سامح ان في دراسات بتبين ان من ال 17_ 19 بتبقى مشاعر الطرفين برضو متغيرة....طب مثلا ان في 2 مرتبطين من 2 كلية......طب بالنسبة للولد دا لو في كلية عملية قدامة يجي 4 سنين و كمان يجي 3 سنين جيش على ماجيستير على كدا

طب يعني لو هيبقى في كلام رسمي و قراية فاتحة اظن مش هيبقى قبل 5 سنين على لما يكون اتخرج

طب يا جماعة مش شايفين ان 5 سنين فترة كبيرة بين ال 2 الي مرتبطين....بحيث ان ممكن يحصل نوع من الملل....حتى يجي يقولك الخطوبة ماتزيدش عن سنة عشان حوار المشاكل و الملل دا ....ما بالك بقى لو 5 سنين

انا عارف اني طولت .....بس عجبتني ردودكم

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مايو 02, 2024 7:37 pm